lunes, 3 de diciembre de 2007

Comunicat de Premsa de la plataforma Defensem el Tren de l'Empordà


Entre gener i octubre d'aquest any, RENFE ha tingut 468 avaries a Catalunya i la major part d'aquestes no tenen res a veure amb les obres del TAV. Des dels anys noranta, RENFE ha doblat els seus passatgers a Catalunya, mentre la inversió es desviava cap a les carissímes obres de l'AVE que, en el millor dels casos, transporta un 13 % dels usuaris. RENFE ha invertit 9 vegades menys a Catalunya del que ho ha fet la Generalitat en la molt més petita xarxa dels Ferrocarrils Catalans. Mentrestant, la seva direcció continua discriminant els viatgers de comarques, perquè no ha posat en marxa la devolució exprés, com ha fet a Rodalies. A més, per segona vegada i amb la falsa excusa de les obres, vol eliminar el Costa Brava que va de Portbou a Madrid. Però això no és res al costat del que vindrà. Fomento vol fer córrer els AVE l'any 2010 i, com que els túnels de Girona i Barcelona no estaran acabats, els faran passar per les vies del tren convencional. Així podran, a través de la variant que volen construir a l'Empordà, accedir a la línia d'alta velocitat i pagar el peatge del túnel del Portús a l'empresa concessionària, evitant així haver-la d'indemnitzar. Cal fer notar que serà l'únic peatge que existirà en 9.000 quilòmetres de xarxa ferroviària. Que un conseller català, el gironí Nadal, assisteixi a la grotesca "inauguració" d'un túnel de peatge, és insultant i incomprensible. No és moment d'inaugurar obres inacabades. Els polítics gironins i la Generalitat haurien d'estar pensant en el que pot arribar a passar si els AVE comparteixen amb els trens de tothom, una línia de Barcelona a Figueres, que està en un estat molt precari. Una situació que, diu Fomento (toqueu fusta !!), duraria dos anys -2010/2012- i que aniria precedida per un període indeterminat durant el qual s'haurien d'adaptar les vies i les catenàries per permetre el pas d'aquests. Sabent el que ha passat a Barcelona, és ben clar que si ho deixem en mans de Fomento seran els viatgers de RENFE els que pagaran els plats trencats. Els que deien tenir-ho tot lligat, han demostrat que els seus calendaris eren de per riure. Els greuges acumulats són ja molt importants. Si hem de suportar anys de problemes i una nova destrossa territorial injustificada a l'Empordà, no pot ser a canvi de res. Fem una crida als Ajuntaments empordanesos perquè, com ja han fet alguns d'ells, siguin valents i es plantin en defensa dels interessos generals. En la nostra opinió cal : - que Fomento i la Generalitat s'adonin que hi ha alternatives més barates i menys perjudicials a la variant projectada al sud de Figueres; - que Fomento accepti modificar el traçat de l'AVE a la zona del Fluvià, tal com va aprovar el Parlament; - que Fomento i la Generalitat acceptin que han de garantir el dret a la mobilitat de tots els usuaris i que aquests han de ser indemnitzats pels retards; - que els partits polítics prenguin compromisos concrets per a potenciar la línia Portbou/Barcelona com a línia per viatgers i mercaderies, d'ample europeu, lliure de peatges i ben connectada internacionalment; - que l'Alcaldia de Figueres abandoni per irrealitzables els faraònics projectes de l'anterior consistori i que opti, com correspon a la capital de la comarca, per abanderar la solució amb més consensus a nivell comarcal: un projecte de soterrament de les vies que faci possible que les estacions de tren i d'autobusos de Figueres continuïn al centre de la ciutat, que és el lloc més accessible per la gran majoria dels habitants de la comarca.

http://defensemeltren.bloc.cat/

Defensem el Tren de l'Empordà

No hay comentarios: